Kick-Off '22
Na 2 jaar online events hebben we ons nieuw projectjaar EINDELIJK terug FYSIEK mogen starten. Woendag 16 november wisten 140 nieuwsgierige studenten en student-ondernemers de weg te vinden naar de Muziekodroom om zich onder te dompelen in de verhalen van onze gastsprekers.

Twister Wear
De kick-off van onze kick-off was voor Jana en Heaven van Twister Wear. Zij dragen de termen welzijn, inclusie, bereikbaarheid en eigenheid hoog in het vaandel. Zeker als het gaat over hun snoezeltruien, de functionele kleding die ze ontwerpen met als doel de kleding aan te kunnen passen, zodat die voldoet aan ieders noden en behoeften, ongeacht hoe atypisch deze ook zijn of lijken. Met hun verhaal over het ontstaan van het idee, de uitwerking er van en de verdere ontwikkeling van de snoezeltruien brachten ze een inspirerend en realistisch beeld van een start-up voor de toekosmtige student-ondernemers in de zaal.

Arkai
Vervolgens betraden Laura en Sabrine van Arkai het podium. Twee enthousiaste dames die goed op elkaar waren ingespeeld om hun verhaal te vertellen. Arkai ontstond uit een schoolproject van 6 studenten handelswetenschappen, waar Laura en Sabrine deel van uit maken. Met Arkai ontwikkelen ze verstelbare, en zo ook duurzame bh's zodat jonge meisjes langer hun bh's kunnen houden. Met hun eigen ervaringen, tips & tricks en gerichte vragen voor het publiek wisten ze hun product en hun ondernemersweg mooi in beeld te brengen.

Ritchie
Er was eens de fifties, met zijn doo-wop rock, hoelahoep, Brigitte Bardot-in-bikini en … Ritchie: lekkere limonade van eigen bodem, lustig op de markt tot laat in de jaren ’70. Toen nam Ritchie een lange, deugddoende vakantie en nu staat ‘ie er weer, geüpdatet. Zowel in de winkelrekken, als op ons podium, in de vorm van de oprichter Jan Verlinden! Met beide voeten op de grond wist Jan de hele zaal te informeren, inspireren en charmeren met zijn verhaal. HIj draaide vele jaren zeer actief mee in grote bedrijven, en besliste nu om zijn passie te volgen.
Ik verdien nu stukken minder dan vroeger, maar ik het nog nooit zoveel plezier gehad!
Zonder grote getallen te delen kregen we een mooi verhaal over de opstart, het verspreiden van het producht en de naam, en de keuzes voor welke promo ze best zouden gaan. Met 0,08% marktdeel is Ritchie nog aan het groeien, maar we zijn er van overtuig dat alle deelnemers van onze kick-off de groei van dit bedrijf enthousiast zullen meevolgen bij ieder filmpje of foto die we vanaf nu voorbij zien komen van Ritchie!